Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012

Για τις συναυλίες του Γ.Νταλάρα



Γιωργος Σαρρης
Για το θέμα των συναυλιών του Γ.Νταλάρα και τη στάση των καλλιτεχνών, έχω μιλήσει και εδώ αλλά και πιο συγκεκριμένα στο εδώ και τώρα.
Δεν εχω να προσθέσω κάτι περισσότερο. Τα πράγματα είναι ολοφάνερα. Οι συναυλίες απέτυχαν και πρεπει να σταματήσουν όσο είναι καιρός γιατί δεν ωφελούν σε τίποτα. Ηταν μια πολύ κακή ιδέα που έχει γίνει επικίνδυνη από πολλές σκοπιές.
Ακουσα τον Πέτρο Τατσόπουλο να λέει ότι με όσα γίνονται ο Νταλάρας κέρδισε υποστηρικτές εκεί που δεν το φανταζόταν. Σέβομαι την άποψη, άλλωστε σ'αυτό τον μπερδεμένο καιρό όλα συμβαίνουν. Δεν συμφωνώ όμως οτι αυτό ήταν που κυρίως συνέβη.
Εγω για την ακρίβεια ανήκω ακριβώς στην αντίθετη κατηγορία. Ποτέ μου δεν ήμουν αντινταλαρικός. Κάθε άλλο. Ειμαι από αυτούς που μεγάλωσαν κι έμαθαν τα λαικά τραγούδια από τον Νταλάρα και που μια από τις φωνές που με έκαναν να γίνω τραγουδιστής και μουσικός ήταν και η δική του. Τωρα είμαι απ'αυτούς που δεν καταλαβαίνουν καθόλου για ποιό λόγο έκανε όλο αυτό, για ποιό σκοπό διοργανώθηκαν "συναυλίες αλληλεγγύης" που προπαγανδίστηκαν με περασματα από τα κανάλια όπου ο Γ.Νταλάρας δεν έκανε τίποτα άλλο από το να ξαναβάζει στον απλό κόσμο το δίλημμα "μνημόνιο ή καταστροφή", μιλώντας μάλιστα σαν ένας από εμάς, σαν ένας που νοιάζεται χωρίς αμφιβολία τους απλούς ανθρώπους. Και μαζί έλεγε πως είναι Αριστερός αλλά μιλώντας εναντίον της Αριστεράς που δεν κταλαβαίνει, που παρέδωσε τα όπλα στη Βάρκιζα κλπ . Εγω δεν ξέρω κανέναν Αριστερό που να δέχεται το "μνημόνιο ή καταστροφή" κι ακόμη περισσότερο που να μην καλεί σε αντίσταση.
Μετα από αυτα ανέβαινε στη σκηνή να τραγουδήσει. Ειλικρινα δεν ξερω τι περίμεναν να συμβεί, εκτός απο αυτό που συμβαίνει.
Ακούω να χειροκροτούν τον Γ.Νταλάρα για το ότι δεν εκανε βήμα πίσω παρά τις αποδοκιμασίες κι ότι έδειξε οτι έχει ψυχή. Δεν αμφιβάλλω. Ομως όταν κανεις ένα τόσο φανερό λάθος νομίζω πως το πιο γενναίο που μπορείς να κάνεις, είναι να αναγνωρίσεις ταπεινά το λάθος σου και να κάνεις πίσω.
Θα επαναλάβω όσα έγραψα λίγες μέρες πριν στο εδώ και τωρα, λέγοντας μόνο πως από τότε όχι μόνο δεν μαλάκωσαν οι αντιδράσεις αλλά από ότι φαίνεται δυναμώνουν.
"Ζουμε σε συνθηκες εξαθλίωσης των λαικών ανθρώπων και των μαζών και σε συνθηκες ξεκάθαρης εκτροπής από τη Δημοκρατία, πραγμα που εξοργίζει. Νομίζω οτι αυτό δεν εχει το ίδιο βαρος για όλους και μάλλον είναι δύσκολο να το καταλάβουν όλοι το ίδιο καλα. Αλλη η σημασία του για έναν εξαθλιωμένο άνεργο και άλλη για κάποιον που ό,τι κι αν γίνει ποτε δε θα αντιμετωπίσει προβλημα επιβίωσης.
Δε μου άρεσε καθόλου το θεαμα ρωμαικής αρενας που είδαμε στο Ιλιον όπου το πραγμα ξεφυγε από τον πολιτικο χαρακτηρα του και ειχε από ένα σημειο και μετά αποχρώσεις ακροδεξιές κι επικίνδυνες.
Ομως αυτό που θα ήθελα εγω και οι περισσότεροι από ένα λαικό καλλιτέχνη με τόσο μεγάλο κομματι πολιτικού τραγουδιού, θα ήταν να σταθει στην πλευρά του λαού που παλευει εναντια στη βαρβαρότητα του μνημονιου και του καπιταλισμου σ' αυτη την εξελιξη του, και να χρησιμοποιήσει τα τραγούδια για να δώσουν κουράγιο για τη συνεχεια. Οι συναυλίες αυτες δεν εχουν καθόλου τετοιο χαρακτήρα κι αυτο ειναι κατι που δεν εκτιμηθηκε σωστά.
Αφου δεν μπορούσε να γίνει αυτό θα 'ηταν προτιμωτερο να μη γινουν αυτες οι συναυλιες με ελεύθερη μαλιστα είσοδο και με δηλώσεις του τύπου "Μνημόνιο Η καταστροφή" που είναι πραγματικά κόκκινο πανί για τη μεγάλη πλειοψηφία του λαού, και που μετατόπισαν αντικειμενικά το κέντρο βάρους  από το καλλιτεχνικό στο πολιτικό. Μπορεί για ένα μεγάλο τραγουδιστή το κέντρο του κόσμου να είναι η τέχνη του και το τραγούδι, όμως σε μια έντονα πολιτική εποχή σαν αυτή που ζούμε αυτό είναι μια επικίνδυνη ψευδαίσθηση.
Η αγάπη και η αποδοχή ενος καλλιτέχνη έχει από οτι φαίνεται κι αυτη το όριό της. Η γραμμη μπαίνει εκεί που ο λαός νοιώθει πως απειλείται η ίδια του η ύπαρξη.Τότε σίγουρα αντιδράει ακόμη και με λάθος τρόπο. Δεν μπορεί αυτό να μη λαμβανεται υπ'όψη.
Κατα τη γνωμη μου αυτες οι συναυλίες πρεπει να σταματήσουν. Δεν εξυπηρετουν κανενα σκοπό και κανεναν από όσους συμμετέχουν ή τις παρακολουθούν.
 Δεν βοηθανε καθόλου την εικόνα του Γ.Νταλαρα που μετά από 45 χρόνια σπουδαίας καρριέρας μπαίνει ανάμεσα σε διασταυρούμενα πυρα μιας τρομερά σκληρής αντιπαράθεσης στην οποία δεν καταλαβαίνω γιατί επιλέγει να γίνεται το κεντρο. Δεν προσφέρουν τίποτα ούτε στην εικόνα της Αννας Νταλαρα, δε βοηθανε ούτε τον κόσμο που αντι για συναυλία παρακολουθεί έκπληκτος και σοκαρισμένος
σκηνες αρένας, δεν εξυπηρετουν ουτε καν τους μουσικούς η τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν και που δεχονται κι αυτοι επίθεση, δεν βοηθανε ουτε τα τραγούδια τα ίδια.
 Με τον τρόπο μαλιστα που ειναι οργανωμενες εχουν σοβαρό κινδυνο να γινουν χειρότερα ή να γινουν στόχος αγριας προβοκάτσιας που δεν ξερω τι συνέπειες μπορεί να έχει. Αυτη είναι η δικη μου γνωμη. Μπορεί να κανω λάθος αλλά πρεπει να το σκεφτουν όλοι καλύτερα."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.