Χρήστος Επαμ. Κυργιάκης
aristeroblog
Τα αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης στην ποιότητα και τη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλες τις πτυχές και τις βαθμίδες του, πήραν σάρκα και οστά με την ψήφιση συγκεκριμένων νομοσχεδίων και τις επιπτώσεις τους τόσο στο ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε θεσμούς και εκπαιδευτικές δομές.
- Οι περικοπές στους μισθούς, οι καταργήσεις των δώρων και των επιδομάτων, το νέο μισθολόγιο – βαθμολόγιο, τα νέα όρια στο αφορολόγητο καθώς επίσης και οι έκτακτες εισφορές και τα διάφορα χαράτσια έφεραν σε δεινή οικονομική θέση όλους τους εκπαιδευτικούς και κυρίως τους νέους, απαξιωτική για το ρόλο και το έργο που καλούνται να επιτελέσουν.
- Η δυνατότητα υποχρεωτικής απόσπασης των εκπαιδευτικών, εκ μέρους της διοίκησης, σε οποιοδήποτε μέρος της χώρας, σε συνδυασμό με την υποχρεωτική τριετή παραμονή των νεοδιόριστων στον τόπο του πρώτου διορισμού τους έφερε αναστάτωση στη ζωή των εκπαιδευτικών, μεγαλώνοντας το άγχος και την αβεβαιότητα που αισθάνονται. Μόλις τώρα σκέφτηκαν στο υπουργείο την αλλαγή του μέτρου της υποχρεωτικής τριετίας και τη μετατροπή της σε διετία αλλά πάλι υποχρεωτική. Η λύση όμως εξακολουθεί να είναι η κατάργηση στο «υποχρεωτικό» και η πριμοδότηση στο «προαιρετικό» της παραμονής στον τόπο του πρώτου διορισμού.
- Οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων με την ταυτόχρονη αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα δημιουργούν μεγάλες σχολικές μονάδες και πολυπληθή τμήματα που κάνουν αδύνατη την εξατομικευμένη διδασκαλία, υποβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο την παρεχόμενη εκπαίδευση. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και την κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης καταλήγουμε σε ένα αποτέλεσμα που γέρνει εις βάρος των παιδιών που προέρχονται από ασθενέστερες οικονομικά και κοινωνικά τάξεις.
- Το ύψος των δαπανών για την παιδεία που κυμάνθηκε στα χαμηλότερα επίπεδα όλων των εποχών και για το 2012 θα κυμανθεί, ακόμα πιο χαμηλά, στο 3,39 % του προϋπολογισμού, είχε ως αποτέλεσμα η φετινή σχολική χρονιά να κυλίσει με σοβαρότατες ελλείψεις σε σχολικά βιβλία ανοίγοντας το δρόμο στην κατάργηση της δωρεάν παροχής συγγραμμάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
- Ο θεσμός της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και η σύνδεση των αποτελεσμάτων με τη χρηματοδότησή τους, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει την εκπαιδευτική διαδικασία σε μια προετοιμασία των μαθητών ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στα τεστ αξιολόγησης κάτι που θα στερήσει από τους μαθητές την ουσιαστική και βαθιά γνώση την οποία θα αντικαταστήσει με επιφανειακές και πρόσκαιρες δεξιότητες.
- Το περίφημο «Νέο Λύκειο» αποδείχτηκε ότι δεν είναι ούτε «Νέο» ούτε «Λύκειο» και η εφαρμογή του έχει παραπεμφθεί στο μέλλον αφού κι αυτός ακόμα ο τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ παραμένει αδιευκρίνιστος. Να μην αναφερθούμε στα νέα αναλυτικά προγράμματα και στα νέα σχολικά βιβλία.
- Το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση όχι μόνο δεν έλυσε προβλήματα αλλά δημιούργησε νέες κόντρες ανάμεσα στην ηγεσία του υπουργείου παιδείας και την πανεπιστημιακή κοινότητα με αποτέλεσμα το υπουργείο να επικαλείται την υποχρέωση της τήρησης της νομιμότητας εκ μέρους των πανεπιστημιακών δασκάλων αγνοώντας ουσιαστικά τους αντίθετους ισχυρισμούς περί αντισυνταγματικότητας και αναποτελεσματικότητας του συγκεκριμένου νομοσχεδίου.
- Η ουσιαστική κατάργηση της δυνατότητας μετεγγραφών των φοιτητών μεταξύ των διαφόρων ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, θα στερήσει από πολλούς υποψήφιους φοιτητές το δικαίωμα να σπουδάσουν στο αντικείμενο που επιθυμούν αφού η οικονομική τους δυνατότητα δεν θα το επιτρέπει.
Όλα τα παραπάνω οδηγούν στη βαθμιαία υποβάθμιση και απαξίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος κάνοντας ταυτόχρονα να μοιάζει με ειρωνεία τη διαχρονική υπόσχεση των εκάστοτε υπουργών παιδείας ότι θα χτυπήσουν την παραπαιδεία και θα ελαχιστοποιήσουν τάχα τον αριθμό των νέων που επιλέγουν κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού για να σπουδάσουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.