του Γιώργου Σαρρή

Να κλαίει μια στάλα ο ουρανός;
Να ναι χαρούμενοι οι άγγελοι που ένας δικός μας άγγελος πετάει κοντά τους;
Κι ο κόσμος πως να τους μοιάζει κάτω με τόσο γέλιο λιγότερο;
Τόσο γέλιο; Εδωσε κανείς περισσότερο από αυτόν;
Φεύγοντας ο Θανάσης Βέγγος παίρνει μαζί του όλο αυτό που εκπροσωπούσε.

Αγάπησε άραγε κανείς τον κόσμο, τους απλούς ανθρώπους όσο αυτός;
"Δεν μπόρεσα να διανοηθώ να κάνω κάτι, ένα αστείο καλό, σε καιρό που ήμουνα βολεμένος" έλεγε, δείχνοντας πόσο ήθελε να ταυτίζεται με αυτό που ένοιωθε κάθε μέρα ο απλός λαός.
Πολλές φορές θα το έχουμε σκεφτεί. Γιατί άραγε αγαπήσαμε τόσο πολύ αυτόν, τον καλό μας άνθρωπο;
Τώρα το ξέρω.Μπορεί να μην τον αγαπήσαμε.Μπορεί απλά σαν καθρέφτες να επιστρέφαμε την αγάπη του.
"Στη γαλέρα της ζωής μου, τράβηξα πολύ κουπί" είχε πει.

Διακρίσεις, φώτα, δόξα και χρήματα, φτώχεια και χρεωκοπία, η εξορία στη Μακρόνησο το '67 λόγω της δράσης του πατέρα του στην Εθνική Αντίσταση (όταν ο Θανάσης Βέγγος ήταν τότε 15χρονος), χιλιάδες σελίδες σε λαικά περιοδικά, εφημερίδες, ή στήλες αφιερωμένες στην Τέχνη και τον Πολιτισμό.
Τι άλλο από αγάπη ήταν όλα αυτά;

Θλιμμένη μέρα σήμερα και άρρωστη λιακάδα.
Ένα λευκό πουλί τραβάει για τη Μεγάλη Θάλασσα...
Όλη Ελλάδα όρθια χειροκροτάει.

Φεύγει, περνάει...Ολη η Ελλάδα όρθια χειροκροτάει τον καλό της άνθρωπο.
Τον χαιρετάει η Μελίνα απ' τις ταινίες του Ντασσέν. Μέσα από φιλμάκια ασπρόμαυρα ο Κούρκουλος, ο Σταυρίδης, η Καρέζη, ο Λογοθετίδης, ο Γκιωνάκης, ο Ρίζος, ο Κωνσταντάρας, ο Χατζηχρήστος, η Αλίκη, ο Παπαμιχαήλ, ο Ορέστης Μακρής κι ο Παπαγιαννόπουλος, όλοι κουνάνε το χέρι.
Ο Τσάρλυ Τσάπλιν ανοίγει την αγκαλιά του να τον δεχτεί, ο Φερναντέλ κι Λούι ντε Φινές υποκλίνονται.
Η Ελλάδα του '60, η Ελλάδα του χωματόδρομου, του κάρου και της αυλίτσας με τη λεμονιά, του θερινού κινηματόγραφου με τα κοντοπαντέλονα σκαρφαλωμένα στο φράχτη τον αποθεώνει.
Φεύγει...Ένα λευκό πουλί κατάλευκο..
Απλώνουν δίχτυα οι ψαράδες πανω στο νερό μα τώρα σταματούν.
Στα καφενεία τα παλιά, παίζουνε τις ατάκες του στο κομπολόι και τον σκέφτονται.

Καλέ μας άνθρωπε, τόσο γέλιο που το πάς, σε ποιο παράδεισο;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.