του Σπ. Κότσια
Ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος πεθαίνει . Η θλιβερή αυτή διαπίστωση είναι πέρα για πέρα αληθινή και αντικατοπτρίζει πλήρως τη σημερινή κατάσταση μετά τις Κυβερνητικές παρεμβάσεις για την «εξυγίανση» του δικτύου.
Η Κυβέρνηση του κ Παπανδρέου δέσμια των συμφερόντων που εξυπηρετεί και κατά επιταγή του Μνημονίου ψήφισε στη Βουλή Νόμο με τον οποίο :
α) Διαλύει ουσιαστικά το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας με το κλείσιμο γραμμών και τη δραματική μείωση των δρομολογίων. Υπολογίζεται ότι στο τέλος αυτής της διαδικασίας θα έχουν παραμείνει προς εκμετάλλευση 800 περίπου kHz από τα 2400 που είναι σήμερα. Ουσιαστικά θα παραμείνει σε λειτουργία η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Συνόρων και ο Προαστιακός Αθήνα – Κιάτο με ενδεχόμενη μελλοντική προέκταση μέχρι την Πάτρα υπό την προϋπόθεση ότι θα τελειώσουν κάποτε τα έργα των οποίων η εκτέλεση καρκινοβατεί.
Με τη συρρίκνωση του σιδηροδρόμου που επιχειρείται είναι σίγουρο ότι θα πληγεί η οικονομική ανάπτυξη του τόπου και κυρίως της περιφέρειας.
β) Αυξάνει υπέρογκα τις τιμές των εισιτηρίων, το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την κατάργηση του μεγαλύτερου μέρους του δικτύου στερεί από τους πολίτες τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το πλέον οικονομικό, οικολογικό, ασφαλές και αξιόπιστο μέσο μεταφοράς.
γ) Καταργεί τις υποδομές του Οργανισμού Εργοστάσια, Μηχανοστάσια παραδίδοντας το έργο τους σε ιδιώτες με τεράστιες συνέπειες στην ομαλή διεξαγωγή του σιδηροδρομικού έργου.
δ) Στερεί τον ΟΣΕ από την περιουσία του, που η αξιοποίησή της θα έδινε δυνατότητες ανάπτυξης στο σιδηρόδρομο. Τη μεταφέρει στο κράτος το οποίο μέσω της επιτροπής αποκρατικοποιήσεων θα την «αξιοποιήσει»…. Είτε με συμπράξεις του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα των γνωστών ΣΔΙΤ, είτε ξεπουλώντας την έναντι πινακίου φακής για να καλύψουν τις μαύρες τρύπες των δημοσιονομικών ελλειμμάτων.
Με δεδομένο ότι η περιουσία του ΟΣΕ έχει κοστολογηθεί σε πάνω από 4,5 δις ευρώ μπορείτε να φανταστείτε το μεγάλο πάρτυ της διασπάθισης του δημόσιου πλούτου που θα ακολουθήσει. Για το σκοπό αυτό διατήρησαν τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ σαν θυγατρική του ΟΣΕ με αυξημένες αρμοδιότητες και με την πρόβλεψη να περάσει στην εποπτεία του Υπουργείου Συγκοινωνιών όποτε αυτό κριθεί αναγκαίο από την Κυβέρνηση, για να μπορούν χωρίς περιττά προσκόμματα και καθυστερήσεις να προχωρήσουν στην « αξιοποίησή»… της.
ε) Προετοιμάζει το έδαφος για την παραχώρηση του μεταφορικού έργου (επιβατικού και εμπορικού) στο ιδιωτικό κεφάλαιο, γυρίζοντας το σιδηρόδρομο πολλά χρόνια πίσω την εποχή κατά την οποίαν οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις ανήκαν στους ιδιώτες.
στ) Όσον αφορά τους εργαζόμενους ο νόμος είναι ιδιαίτερα σκληρός αφού τους μειώνει τους μισθούς και τα επιδόματα, καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις από το 1993 και μετά, διαλύει το νομικό πλαίσιο εντός του οποίου παρείχαν την εργασία τους, τους εξαναγκάζει σε οικιοθελή συνταξιοδότηση με δυσμενείς όρους και τους μετατάσσει υποχρεωτικά χωρίς να τους δίνει το δικαίωμα προσφυγής στη δικαιοσύνη, τους πετά κυριολεκτικά στον ΚΑΙΑΔΑ.
Προξενεί κατάπληξη η ευκολία με την οποία η κυβέρνηση δέχτηκε να προχωρήσει για καθαρά δημοσιονομικούς λόγους στην καταστροφή του πλέον οικολογικού, ασφαλούς και φθηνού για τα λαϊκά στρώματα μέσου μεταφοράς όπως είναι ο σιδηρόδρομος. Η εξήγηση μπορεί να αναζητηθεί στην απλοϊκή και άκρως νεοφιλελεύθερη αντίληψη από την οποία διακατέχεται και η οποία αποτελεί τη βάση της μονεταριστικής πολιτικής που εφαρμόζει σε συνεργασία με το ΔΝΤ και την ΕΕ.
Σαν βασικό επιχείρημα για τη λήψη μέτρων τα οποία συρρικνώνουν και διαλύουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας η Κυβέρνηση επικαλείται τα οικονομικά αποτελέσματα… τα οποία εμφανίζουν συσσωρευμένες υποχρεώσεις της τάξης των 10 δις… και ετήσιες ζημιές άνω του 1 δις και καθιστούν τον Όμιλο ΟΣΕ και την ΤΡΕΝΟΣΕ τους πλέον ζημιογόνους οργανισμούς στην Ελλάδα αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Η εύλογη κατά τα άλλα σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αποκρύπτει ότι τα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΣΕ υπολογίζονται με τρόπο που ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις στην Ευρώπη στα έσοδά υπολογίζουν όχι μόνο τις εισπράξεις που προέρχονται από κόμιστρα και την αξιοποίηση της περιουσίας τους αλλά και τις επιδοτήσεις που καταβάλλει το δημόσιο για τη λειτουργία του τρένου σε άγονες γραμμές προκειμένου να υπάρξει ισότιμος ανταγωνισμός με τα άλλα μέσα μεταφοράς.
Το Ελληνικό δημόσιο ποτέ δεν κατέβαλλε στον ΟΣΕ τις οφειλόμενες επιδοτήσεις, η άλλως Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας, καίτοι αυτές προβλέπονται από τη νομοθεσία ( ΝΔ 1300/72, Νόμος 2671/1998)με αποτέλεσμα να αναγκάζεται ο ΟΣΕ να δανείζεται για να καλύπτει τα σχετικά ανοίγματα στα οικονομικά του. Οι συσσωρευμένοι τόκοι των δανείων αυτών διογκώθηκαν με αποτέλεσμα να επηρεάζουν καθοριστικά το έλλειμμα αλλά και το συνολικό χρέος του Οργανισμού.
Ακόμη η πρακτική που υποχρέωνε τον ΟΣΕ όλα αυτά τα χρόνια να καλύπτει με δάνεια την ελληνική συμμετοχή την οποία το δημόσιο ήταν υποχρεωμένο να καταβάλλει στα συγχρηματοδοτούμενα με την ΕΕ έργα ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου, αποτέλεσε έναν πρόσθετο παράγοντα αύξησης του χρέους.
Σε υπόμνημα που κατέθεσαν προς την Κυβέρνηση οι Οικολόγοι Πράσινοι μεταξύ των άλλων αναφέρουν, ότι «η διαχρονική αυτή πρακτική όλων των κυβερνήσεων επέτρεψε στο Δημόσιο να συγκαλύπτει νομοθετημένες υποχρεώσεις του και να τις εμφανίζει ως υποχρεώσεις μιας Δ.Ε.Κ.Ο, εξαιρώντας τες από τις δεσμεύσεις του Συμφώνου Σταθερότητας Η παρανομία αυτή λίγο έλειψε να επιβεβαιωθεί και δικαστικά, όταν το 1990 και το 1992 ο τότε Γενικός Διευθυντής του ΟΣΕ είχε καταθέσει αγωγές κατά του Ελληνικού Δημοσίου για τα οφειλόμενα. Οι αγωγές εκείνες εκκρεμούν ακόμη, καθώς οι τότε διοικήσεις του ΟΣΕ έλαβαν κυβερνητικές εντολές να τις παγώσουν, όχι όμως και να τις αποσύρουν….
Εξειδικευμένοι πανεπιστημιακοί, όπως ο κ. Ιωάννης Μουρμούρης, καθηγητής Οικονομικών των Μεταφορών στο Δ.Π.Θ. και πρώην πρόεδρος του Δ.Σ. του Ο.Σ.Ε., υπολογίζουν το πραγματικό χρέος του ΟΣΕ σε λιγότερο από 10% των επίσημων ποσών. Το υπόλοιπο αποτελεί "κρυφό" δημόσιο χρέος, που επιβλήθηκε στον ΟΣΕ με στόχο να μην εμφανίζονται στα δημόσια ελλείμματα και στο συνολικό δημόσιο χρέος οι σχετικές υποχρεώσεις του κράτους.»
Εάν στον εσφαλμένο …. Τρόπο υπολογισμού των οικονομικών αποτελεσμάτων προσθέσουμε την σπατάλη του δημοσίου χρήματος από τις διοικήσεις μαριονέτες που όλα αυτά τα χρόνια διόριζαν οι κυβερνήσεις του δικομματισμού, με λίγες είναι η αλήθεια φωτεινές εξαιρέσεις, τότε έχουμε την πλήρη εικόνα της δημιουργίας του υπέρογκου αυτού χρέους.
Από την παραπάνω ανάλυση αποδεικνύεται ότι η Κυβέρνηση έλεγε ψέματα στον ελληνικό λαό επιρρίπτοντας τις ευθύνες δημιουργίας του χρέους στους δήθεν υψηλά αμειβομένους εργαζόμενους του ΟΣΕ. Αυτά όμως είναι ψηλά γράμματα τόσο γι’αυτήν όσο και για τον μετρ του κοινωνικού αυτοματισμού Υπουργό Συγκοινωνιών κ Ρέππα ο οποίος βοηθούμενος από του κ Τσιόκα Γενικό Γραμματέα του ίδιου Υπουργείου και φυσικά τα πάντα πρόθυμα σε αυτές τις περιπτώσεις ΜΜΕ εξαπέλυσε μια άνευ προηγουμένου επικοινωνιακή καταιγίδα κατασυκοφάντησης σε βάρος του σιδηροδρόμου και των σιδηροδρομικών.
Επειδή το ψέμα έχει κοντά ποδάρια, όπως λέει ο λαός μας, η «Σοσιαλιστική» Κυβέρνηση του κ Γ Παπανδρέου η οποία αποτελεί μοναδικό παράδειγμα σε όλη την Ευρώπη κυβέρνησης που χωρίς περίσκεψη καταστρέφει το πλέον οικολογικό μέσο μεταφοράς με το επιχείρημα ότι με αυτόν τον τρόπο σώζει τη χώρα! Πολύ σύντομα θα κληθεί να καταβάλλει το αντίτιμο αυτής της καταστροφικής της πολιτικής.ΠΗΓΗ You Pay Your Crisis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.